Správná komunikace je cestou k vzájemné souhře a porozumění
Pracujete ve školství a potýkáte se s náročnou komunikací s rodiči?
Mají na vás rodiče nejrůznější požadavky na výuku, známkování nebo úkoly a jsou vůči vám kritičtí?
Máte dojem, že vás někteří rodiče nerespektují a neberou vás jako partnera pro výchovu?
Pokud jsou vám tyto situace povědomé a chcete se vyhnout dalšímu stresu, který vám přinášejí, mohou vám pomoci specifické komunikační techniky a postupy pro učitele. Díky nim se naučíte vnímat situaci i z pohledu rodičů, lépe pochopíte jejich potřeby a budete připraveni na jejich reakce. Podle toho zvolíte vhodnou komunikační techniku a průběh jednání tak budete mít pod svou kontrolou, do značné míry ho budete schopni ovlivnit a zvládnete zažehnout i rodící se konflikt.
S řízenou komunikací budete mít velkou šanci, že vše proběhne v klidu a podaří se dojít k oboustranné spokojenosti. Méně vyhrocených situací pak znamená méně stresu a více pohody, navrácenou radost z práce samotné i ze života.
faktory ovlivňující komunikaci ve školním prostředí
komunikace, přenos myšlenky, komunikační ztráty a vrstvy komunikace
komunikační šumy a bariéry
percepční a sociální zkreslení a jak ovlivňují komunikaci
chronologie rozhovoru – první dojem, utváření sociálního vztahu, efektivní obsah komunikace
principy nenásilné komunikace
typologie osobnosti (typologie živlů / barevná typologie / dle smyslového vnímání)
jak efektivně komunikovat s jednotlivými typy osobnosti
vnímání v komunikaci – jak pracuje mozek v komunikaci
impulsivní vs. emocionální vs. racionální komunikace
chronologie rozhovoru – první dojem, utváření sociálního vztahu, efektivní obsah komunikace
technika connection before correction
konfliktní situace a typy konfliktů
krizová komunikace a typologie krizových situací
způsoby prevence a zvládání konfliktních situací
techniky deeskalace konfliktních situací
konkrétní komunikační situace ze školního prostředí
„Z webináře jsem nadšená. Na trhu s webináři je dnes obrovské množství balastu. Váš webinář byl boží v tom, že byl praktický, avšak zarámovaný teoretickými podklady. Byl vedený hodně sympatickým lektorem, který mluvil jasně, srozumitelně, nefalšovaně a působil zkrátka přátelsky. Vytvářel tak bezpečné prostředí. Velmi mě mrzí, že jsem 1. díl měla jen ze záznamu a příště udělám vše pro to, abych na webináři s Vámi mohla být." (Kateřina)
„1. díl skončil v tom nejzajímavějším. Myslím, že všichni budou zvědaví, jak bude webinář pokračovat a pokud se nepřihlásili hned, tak se přihlásí po 1.díle. Pro mě byl 1.díl poučný, uvědomila jsem si chyby ve vlastní komunikaci, viz poslední příklad s Petrou a Pavlem. Lektora chválím, skutečně mě zaujal svým vystupováním a zkušenostmi. Těším se na 2.díl. (Yveta)
„Webinář mi pomáhá zvládat stres, který právě prožívám. Máme ve škole matku stěžovatelku a každý den jsem v napětí, co zase bude zítra v mailu.” (Jana)
„Velmi poučný webinář, spoustu AHA momentů, náhled i z druhé strany (rodič), určitě to v praxi využiji.” (Jana)
ZŠ a ZUŠ Jesenice, 43 účastníků, získali jsme hodnocení 5,7 ze 6.
Taneční konzervatoř hl. m. Prahy, 41 účastníků, získali jsme hodnocení 5,5 ze 6
Národní pedagogický institut, série tréninků
Ve své lektorské praxi využívá poznatky ze studia humanitních oborů, vzdělává a rozvíjí lidi v různých typech společností, včetně škol. Specializuje se na skupinovou dynamiku a lidskou psychiku, umí velmi dobře navnímat potřeby lidí a najít dokonalá řešení pro obě strany, tzv. win-win princip. Je progresivní, využívá moderní metody učení i práce s týmy, svá školení prokládá stále novými neotřelými aktivitami a účastníci jeho kurzů si cení, že je dokáže zaujmout, rozproudit aktivitu a komunikaci ve skupině a udržet jejich pozornost. V pedagogickém prostředí se pohybuje dlouhodobě, připravuje a realizuje tréninky na míru pro Národní pedagogický institut a pomáhá s komunikací i samotným školám.
Webinář je určen primárně pro pracovníky ze školství: pedagogy i ostatní personál.
6.2.2024, 16:00
5.3.2024, 16:00
9.4.2024, 16:00
Délka akce: 3x 2 hodiny
online