Akce s ottimou - Live webinář

Učitel pod tlakem. Jak se chránit a nevyhořet.

3dílný webinář pro pedagogy, kde společně najdeme cestu skrz chaos, stres i bezmoc.

 

 

  Tento vzdělávací program můžete hradit ze šablon OP JAK.   

Pozvánka lektora

Proč akci absolvovat

Protože být učitelem dnes znamená mnohem víc než jen učit. Každý den čelíte tlaku, který zůstává často neviditelný: řešíte rizikové chování dětí, vypjaté vztahy v kolektivu, náročnou komunikaci s rodiči apod. Přitom vás tíží, že máte svázané ruce legislativou a školským řádem. Ubírá vám to energii, cítíte se ve stresu a vytrácí se radost z práce? Tento webinář vám ukáže, že nejste bezmocní – existují konkrétní cesty, jak si nastavit hranice, najít oporu a chránit sebe i svou profesi.

Setkáte se s lidmi, kteří vědí, co zažíváte – policista z terénu, psychoterapeut a dětská psycholožka, kteří rozumí prostředí škol. Společně vám ukážou, že v tom nejste sami a že máte víc možností, než si možná myslíte.

Co si z akce odnesete

  • Jistotu v tom, co můžete a nemusíte. Získáte přehled o svých pravomocích i odpovědnosti – jasně, srozumitelně, s oporou v zákoně včetně aktuálních novelizací.

  • Kontakty a cesty pomoci. Dozvíte se, kam se můžete v různých situacích obrátit, a jaká podpora je vám reálně dostupná.

  • Jak mluvit s dětmi a proč na všechny neplatí to samé. Získáte praktické tipy, jak s dětmi navázat vztah, vést rozhovor a neztratit přitom respekt ani autenticitu.

  • Nástroje, jak se chránit před vyhořením. Naučíte se rozpoznat varovné signály, pracovat se stresem, regenerovat a hledat úlevu dřív, než bude pozdě. 

  • Vědomí, že na náročné situace nejste sami. Z webináře odejdete s úlevou, pochopením i praktickým „návodem na přežití“ v učitelské realitě.

 

Rámcový obsah

1. díl: Kde můžete hledat pomoc a oporu a co si můžete dovolit | 14. 10. | 16 - 18 hod

Provází kriminalista Robert Pitoňák a psychoterapeut Pavel Nykodým

 

  • Kde končí vaše odpovědnost – a kde začíná odpovědnost školy
    Praktické příklady, kdy a jak se můžete opřít o zákon, a kde začínají vaše limity.

  • Školní řád jako váš parťák – jak ho nastavit, aby chránil vás i děti
    Tipy, jak vytvořit školní řád, který bude funkční a bude vás podporovat v každodenní praxi.

  • Nejste na to sami – kam se obrátit, když už nevíte kudy kam
    Kdy vám pomůže policie, kdy OSPOD; přehled dostupných institucí a služeb, které vám mohou pomoci v náročných situacích.

  • Reálné případy z terénu - co se opravdu děje, jak to řešit i jak ne
    Skutečné situace ze současné praxe očima kriminalisty.

  • Dotazy a sdílení – co řešíte, co se osvědčilo, tipy lektora

 

2. díl: Jak mluvit s dětmi, aby vás respektovaly a měli k vám důvěru | 4. 11. | 16 - 18 hod

Provází dětská psycholožka Kateřina Fořtová a psychoterapeut Pavel Nykodým

 

  • Co se děje v dětské hlavě – proč někdy nereagují, i když mluvíte jasně
    Porozumění vývoji dětského mozku a jeho vlivu na chování a reakce ve školním prostředí.

  • Jak mluvit, aby vás děti slyšely – a chtěly poslouchat
    Komunikační přístupy podle věku, pohlaví i emoční inteligence dítěte, které podporují respekt a důvěru mezi učitelem a žákem.

  • Když slova nestačí – co dělat, když dítě mlčí, vzdoruje nebo se uzavírá
    Praktické postupy pro zvládání situací, kdy tradiční komunikace selhává.

  • Když je dítě v krizi – co poznat, co zvládnout v rámci školy a kdy volat pomoc
    Afektivní stav, úzkosti a panická ataka, sebepoškozování, podezření na závislost, depresi, sebevražedné signály apod.

  • Dotazy a sdílení – co řešíte, co se osvědčilo, tipy lektora

 

3. díl: Jak o sebe pečovat dřív, než je pozdě | 25. 11. | 16 - 18 hod

Provází psychoterapeut Pavel Nykodým a psycholožka Kateřina Fořtová

 

  • Pohoda učitele – jak to zařídit, abyste se cítili dobře
    Pochopení skutečného významu pohody ve školním prostředí a její vliv na profesní spokojenost.

  • Práce se stresem ve školství a malé techniky pro každý den – jak ustát nápor a nesesypat se
    Rozpoznání rozdílu mezi „hodným“ a „zlým“ stresem a osvojení si jednoduchých technik pro zvládání každodenního stresu.

  • Odolnost proti vyhoření – jak si neodpálit baterky a nepřijít o jiskru
    Identifikace varovných signálů a strategie pro udržení energie a nadšení pro výuku.

  • Nejste na to sami - kam sáhnout pro pomoc, když toho začíná být moc
    Budování osobní podpůrné sítě a poznání, kdy je vhodné obrátit se na odborníka.

  • Dotazy a sdílení - co řešíte, co se osvědčilo, tipy lektora

Doplňující informace

Tento vzdělávací program můžete hradit ze šablon OP JAK. Po absolvování programu od nás dostanete certifikát.

Kdo vás bude provázet

Pavel Nykodým

Psychoterapeut, kouč a lektor, který dlouhodobě vzdělává a rozvíjí jednotlivce i týmy v různých prostředích, od firem přes sociální služby až po školy. Působí také jako peer konzultant v Psychiatrické nemocnici Horní Beřkovice, terapeut v Armádě spásy a zároveň vede vlastní poradenskou praxi. Aktivně spolupracuje se školami – připravuje a realizuje cílené tréninky pro Národní pedagogický institut, jednotlivé školy i celostátní online programy pro učitele. Ve své lektorské práci využívá moderní přístupy k učení, podporu týmové spolupráce i zážitkové prvky. Účastníci oceňují jeho schopnost vytvořit bezpečnou atmosféru, zapojit skupinu do aktivního procesu a udržet pozornost i při online výuce.

Robert Pitoňák

Více než 25 let působí v policejním sboru ČR, z toho přes 15 let jako kriminalista se zaměřením na práci s mládeží a problematiku mezilidských vztahů. Řadu let spolupracuje se školami, kde se věnuje prevenci rizikového chování a lektorování kurzů pro učitele. Díky každodennímu kontaktu s reálnými případy z praxe vidí rizikové situace do nejmenších detailů – není teoretik, ale profesionál z terénu. Zkušenosti z práce s dětmi uplatňuje i jako sportovní trenér mládeže ve věku 5–18 let. V praxi propojuje dlouholetou profesní zkušenost s teoretickými znalostmi ze studia bezpečnostně právního směru.

Kateřina Fořtová

Školní a poradenská psycholožka, která pomáhá dětem zvládat učení, emoce i náročné životní situace. Učitelům nabízí podporu při práci s dětmi se specifickými potřebami, při tvorbě IVP i v krizových situacích ve třídě. Má výcvik v psychoterapii, krizové intervenci a práci s dětskými skupinami. Zkušenosti s lektorováním seminářů pro učitele i pracovníky veřejné správy jí umožňují předávat odborná témata srozumitelně a prakticky. Věří v otevřenou spolupráci se školami a v to, že i náročné chvíle se dají zvládnout – když na ně nejsme sami.

Pro koho je akce vhodná

Webinář je určený pedagogům, třídním učitelům, školním psychologům, výchovným poradcům i vedení škol, pracovníkům dětských domovů i výchovných ústavů – zkrátka všem, které v práci zatěžuje řešení náročných situací a zažívají stres. A také pro ty, kdo chtějí zůstat ve škole dlouhodobě a neztratit přitom sami sebe.

KDY

14.10.2025, 16:00
4.11.2025, 16:00
25.11.2025, 16:00

Délka akce: 3 x 2 hodiny

KDE

online

Cena

1 690 Kč
1 397 Kč bez DPH
CHCI SE PŘIHLÁSIT

Nenechte si ujít

Stáhněte si