Zapomeňte na předpoklady a zbytečná nedorozumění
Komunikace s druhými tvoří naprostý základ našeho fungování ve společnosti. Zároveň je ale častým zdrojem nejrůznějších zádrhelů a problémů, neboť často předpokládáme, že ostatní lidé mají stejné vidění světa jako my sami. Pochopení toho, proč mezi lidmi tak často vznikají komunikační šumy a nedorozumění, vám pomůže lépe vycházet s vaším okolím a být pro druhé příjemným komunikačním partnerem.
Posílíte svou schopnost efektivně komunikovat s druhými
Naučíte se dávat druhým prostor, správným způsobem se ptát, ověřovat si vzájemné porozumění a skutečně aktivně naslouchat
Podíváte se za hranice vlastní „škatulky“ a pochopíte, že stejný výrok nebo situaci je možné vnímat a chápat mnoha různými způsoby
Dokážete úspěšně a rychle navázat vztah a vazbu s komunikačním partnerem
Sebereflexe – vaše silné a slabé stránky v komunikaci
Verbální a neverbální komunikace
Proč si tak často nerozumíme – co mi druhý říká a co já slyším, komunikační šumy a bariéry
Moudrost starých Toltéků: nevytvářejte si žádné domněnky – proč se bojíme ptát a raději si vytváříme vlastní výklady
Jsou vaše uši otevřené? Soustředíte se na to, co vám druhý říká, nebo si už v duchu připravujete, co řeknete vy jemu?
Principy efektivního dotazování, typy otázek, diagnostický trychtýř
Barevná typologie – jak přizpůsobit svou komunikaci různým typům osobností
Průzkum komunikačních dovedností – jak vnímá mou komunikaci okolí
Barbora Pitoňák Krieglerová
ředitelka
+420 731 157 310
barbora.krieglerova@ottima.cz
1 den
Barbora Pitoňák Krieglerová 0
ředitelka
+420 608 979 471
barbora.krieglerova@ottima.cz