Novinky

Práce s nečekanou změnou 19. 5.

10.04.2023

 

2. díl z cyklu MASTERMIND FOKUSŮ, kde propojujeme manažery z firem a odborníky, jsme zaměřili na žhavé téma současné doby: 

 

PRÁCE S NEČEKANOU ZMĚNOU

 

Dnešní doba je velmi dynamická, změny přicházejí ze všech stran, takřka neustále a často jsou nepředvídatelné. Jsme vystavováni novým situacím, musíme na ně rychle reagovat a přizpůsobit se. Řada firem už upřednostňuje manažery, kteří jsou adaptabilní, otevření novým přístupům a umí změny nejen přijmout, ale i správně předat svým týmům a zamezit negativním dopadům na firmu.

 

Při představení změn hrozí remcání a obavy

Pro manažery je důležitý fakt, že lidé obecně nemají rádi změny, a o to víc ty, které přicházejí nečekaně. Jsou zvyklí na svoji rutinu a změna pro ně znamená komplikace, nejistotu a ztrátu pohodlí. Změny vyvolávají u zaměstnanců obavy, že ztratí kontrolu nad tím, co dělají, že nové povinnosti nezvládnou nebo že budou muset opustit svůj tým, kde je jim dobře. Často se bojí i většího množství práce, změny atmosféry ve firmě a v krajním případě se bojí i o své místo. Někdo může změnu dokonce vnímat jako útok na sebe. Většina zaměstnanců se proto změnám přirozeně brání a staví se k nim negativně, jen málokdo v nich vidí výzvu a příležitost.

 

Zaměřte se na postoj a trénujte

Klíčem pro zvládání změn je práce s postojem. Svým i všech zúčastněných. Okřídlené rčení totiž říká, že když vyřešíte postoj, nemusíte řešit chování. Jakmile máte vyřešený postoj, můžete se pustit do změny. A u nečekaných změn to platí dvojnásob. Protože pokud se chcete stát přeborníky ve zvládání nečekaných změn, pak ještě potřebujete zapracovat na postoji k chybám. A dobrá zpráva je, že se to dá natrénovat.  

 

Jak to dělají jinde a co doporučují odborníci

Přijďte na náš MASTERMIND FOKUS, kde neformálně propojujeme odborníky z praxe a manažery z firem. Budete mít jedinečnou příležitost diskutovat a vzájemně sdílet zkušenosti s lidmi, kteří řeší/řešili podobné situace na téma nečekaných změn. Během 3hodinového setkání získáte inspiraci odjinud, doporučení od lektorů, sami si vyzkoušíte praktické příklady a nejspíš se objeví i aha moment. Díky limitovanému počtu účastníků budete mít dostatečný prostor pro vlastní otázky a hledání konkrétních odpovědí na ně.

 

Na co se můžete těšit

  • Best practices – naši experti pro oblast řízení změny a zároveň průvodci setkáním se s vámi podělí o své zkušenosti z praxe i o způsoby řešení, které se jim osvědčily. A nabídnou vám možnost vyzkoušet některé z diskutovaných technik na vlastní kůži.

  • Mastermind – v "poradní skupině" se společně podíváme na různé situace z vašeho day to day life. Budeme se věnovat tomu, co aktuálně a jak řešíte ve firmách; můžete si přinést vaše konkrétní témata. Následně získáte užitečnou zpětnou vazbu od ostatních a také budete mít možnost vzájemně sdílet a inspirovat se. 

  • Okénko tipů - předáme vám naše tipy, jak přistupovat ke změnám a umět zvládnout i ty nečekané, protože adaptabilita a flexibilita jsou dnes nezbytným předpokladem úspěšného manažera.


Kdo vás bude provázet 

  Michaela Picková

  • Svou kariéru začala v korporátním prostředí, kde během 16 let postupně zastávala manažerské pozice v marketingu a v obchodě, aby se následně stala ředitelkou HR. Posledních 8 let je v roli konzultanta, trenéra a mentora, kdy předává své zkušenosti a know-how firmám. Provádí firmy změnovými procesy, a to jak týmy, tak jednotlivé manažery, pomáhá jim nastavit a realizovat projekt řízené změny nebo hledat nové cesty. Vedle řízení změn je její doménou strategické HR a procesní optimalizace. Je instruktorkou zážitkové pedagogiky a dlouhodobě se věnuje divadelní improvizaci, což se projevuje v jejím způsobu práce s lidmi.

 

Radek Cieslar

  • Profesní kariéru začal u společnosti Procter & Gamble jako obchodní zástupce, následně jako manažer prodeje. Zastával obchodně-manažerské pozice v Pivovarech Staropramen, kde zároveň školil obchodní týmy. Jako senior lektor působí především v oblasti obchodních, komunikačních a manažerských dovedností a má zkušenosti ve školení a rozvoji firem z různých oborů. Je specialistou na tréninky prodejních procesů a odborníkem na koučování obchodních týmů — manažerských i prodejních pozic. Pro klienty také vypracovává standardy práce s provázáním na hodnocení výkonu.

 

Pro koho je akce určena

  • Akce je určena výhradně pro firemní manažery, zejména HR manažery, manažery týmů, ředitele firem apod.

  • Akce není určena pro lektory, kouče, konzultanty, studenty. Děkujeme za respektování našich pravidel.

  

Kdy a kde

  • Pátek 19. 5. 2023, 9:00 - 12:00 hodin

  • Vzdělávací centrum Tereza, Haštalská 17, Praha 1 - Staré Město (parkování doporučujeme v OD Kotva nebo v OC Palladium)

  • Bezplatný vstup, pouze s potvrzenou rezervací místa

  

Jak si rezervovat místo

Dejte nám vědět, pokud máte zájem o účast: Zašlete prosím vaše jméno, email, kontaktní telefon, firmu a pracovní pozici paní Zuzaně Kolářové: zuzana.kolarova@ottima.cz. Rezervaci vašeho místa vám osobně potvrdíme.

 


 

»» Hodnocení 5,8 ze 6 získal premiérový díl Mastermind fokusu (téma: Traviči studní)

traviči studní

Co účastníci ocenili?

  • Skvělé propojení lektorů, poznatky z praxe, konkrétní tipy a rozbory situací.

  • Diskuze, zapojení všech přítomných, otevřenost a výměna zkušeností.

  • Velké rozšíření obzorů, jak se mohou zaměstnanci chovat a jak se dá na určité situace reagovat.

  • Poznání jiných problémů a situací, které řeší ostatní a mohou potkat i naši společnost.

 

Téma Traviči studní budeme opakovat 16. 6. a už nyní si můžete rezervovat svoje místo. Těšíme se na vás.

 

Připravujeme další témata z cyklu Mastermind fokus setkání

22. 9. 2023 (pátek) - Nově manažerem. Co teď? Jak podpořit interně povýšené odborníky v jejich nové manažerské roli a vyhnout se dvojí ztrátě. 

3. 11. 2023 (pátek) - Jak zastavit pád. Díky zpětné vazbě můžete změnit přístup zaměstnance k práci. 

8. 12. 2023 (pátek) - Nenásilná komunikace. Všímavostí k lepšímu porozumění druhým i sobě sama.  

 

Stáhněte si