Veďte jednání tak, aby účastníci dospěli k informovanému rozhodnutí a byli loajální k výsledkům.
Umění správně vést pracovní jednání je základní podmínka získání užitečného výsledku. V kurzu se naučíte efektivně vést skupinovou pracovní schůzku k cíli (výsledku), na kterém se podílejí všichni účastníci jednání. Zorientujete se v odlišnostech přístupu k workshopu, poradám a dalším typům jednání, získáte přehled o kontextu a ujasníte si kroky vedení procesu řešitelské schůzky. Kurz je zaměřen zejména na aplikační úroveň facilitace a promyšlenou volbu správných technik skupinové práce a rozhodování.
Získáte ucelený přehled technik skupinového řešení problémů
Budete trénovat techniky definování problému, hledání možností řešení a jejich zhodnocení a techniky rozhodování
Naučíte se cíleně vybrat z databanky technik postup, který odpovídá situaci a požadovaným výstupům
Sestavíte si scénář vedení workshopu včetně volby technik
Dokážete provést skupinu úskalími rozhodování
Role a dilema facilitátora – proces, nebo výsledek?
Základní výbava facilitátora a účastníků porady, desatero facilitátora
Sestavení scénáře a jeho časové rozvržení
Správná volba techniky podle situace a typu problému
Typy rozhodování a jejich možnosti – autoritativní, participativní, delegování, hlasování, konsensus
Krizové situace v jednání – agresivní chování, útok na facilitátora, pasivita, všichni mluví –, jejich prevence a řešení
Nácvik facilitačních dovedností na konkrétních problémech
Zaměření
Osobnostní rozvoj, obchodní a manažerské dovednosti
Přidaná hodnota
Jestliže potřebujete, aby lidé spolupracovali, Vladimír vám rád pomůže svou dlouholetou praxí lektora, zkušenostmi z vedení lidí a lidským přístupem. Spolupráce je pro něj nejen klíčové slovo, ale i klíčová dovednost.
Motto
Per aspera ad astra (vytrvalostí ke hvězdám).
2 dny